Samarbetet och tilliten mellan kund och leverantör är oerhört viktigt inom alla affärsrelationer, det håller nog alla med om. För någon månad sedan fick vi verkligen bevis för det.
En kund som vi har samarbetat med ett flertal gånger hade akut behov av att rekrytera en chef till en mycket viktig position för företaget. Den nuvarande chefen hade sagt upp sig och hade en kort uppsägningstid.
Så vi tryckte gasen i botten och drog igång. Kunden litade på oss, våra processer och vår erfarenhet och vi fick den information vi behövde. Kunden var blixtsnabb att ge återkoppling vilka kandidater hen ville gå vidare med. Simsalabim! En toppkandidat var anställd och klar inom tre veckor, en process som normalt tar 30 dagar.
Varför lyckades vi? Nu låter nog det här lite klyschigt, du får ha överseende med det, men skälet till att det gick så bra berodde på att kunden och vi hade:
- ett gemensamt mål
- en tydlig plan
- rak kommunikation.
Nu gällde det här headhunting men grunderna för lyckade affärsrelationer är desamma oavsett bransch.
Håller du med?
Comments